On-line ISSN:2147-155X

23 Ağustos 2013, Cuma, 10:21 | Tütün İle Mücadele Çalışma Grubu | 1.081 kez okundu | 0 yorum
TÜTÜN REKLAM, PROMOSYON ve SPONSORLUĞUNUN ÖNLENMESİ SİGARA İÇME SIKLIĞINI AZALTMAKTADIR Tütün reklam, promosyon ve sponsorluğunun önlenmesi için kapsamlı tütün kontrolü önlemlerine gereksinim bulunmaktadır. Bu konuda “kısmi” yasakların etkili olmadığı ifade edilmektedir. Özellikle tütün endüstrisinin gençlere ulaşmasına “kısmi” yasaklarla engel olunamamaktadır. Gençlerin sigarayı denemelerinin %30 nedeninin tütün reklam, promosyon ve sponsorluğu kaynaklı olduğu belirtilmektedir. Kapsamlı yasaklar gelir […]

TÜTÜN REKLAM, PROMOSYON ve SPONSORLUĞUNUN ÖNLENMESİ SİGARA İÇME SIKLIĞINI AZALTMAKTADIR

Tütün reklam, promosyon ve sponsorluğunun önlenmesi için kapsamlı tütün kontrolü önlemlerine gereksinim bulunmaktadır. Bu konuda “kısmi” yasakların etkili olmadığı ifade edilmektedir. Özellikle tütün endüstrisinin gençlere ulaşmasına “kısmi” yasaklarla engel olunamamaktadır.

Gençlerin sigarayı denemelerinin %30 nedeninin tütün reklam, promosyon ve sponsorluğu kaynaklı olduğu belirtilmektedir. Kapsamlı yasaklar gelir düzeyinden bağımsız olarak her ülkede sigara içme sıklığını azalmasını sağlamaktadır.

1.       Doğrudan reklamlara yönelik yasaklar aşağıdaki başlıkları kapsamalıdır:

1a.      Basılı medya

1b.      Radyo-TV dahil her türlü kablolu, vb yayınlar

1c.       Sinema reklamlar

1d.      Bilbord, seyir halinde araçlar, duraklar, vb

1e.      Satış noktaları

1f.        Internet

2.       Dolaylı reklam, promosyon ve sponsorluğa yönelik yasaklar aşağıdaki başlıkları kapsamalıdır:

1a.      Posta, vb yollarla serbest dağıtımın önlenmesi

1b.      Promosyon için fiyat düşürme

1c.       Marka esnetme

1d.      Tütün olmayan ürünlerde marka kullanımı/marka paylaşma

 

DİKKAT !

KAPSAMLI ÖNLEMLER TÜTÜN KONTROLÜ ÇERÇEVE SÖZLEŞMESİ

 MADDE 13’DE BELİRTİLMEKTEDİR.

 


[1]Bu kısa bilgilendirme notu HASUDER Tütün ile Mücadele Çalışma Grubu üyeleri tarafından “WHO Reports on Global TobaccoEpidemic 2013” başlıklı dokumanın 30-40. sayfalarında yer alan bilgilerden yararlanılarak hazırlanmıştır. Rapora http://www.who.int/tobacco/global_report/2013/en/


Galerideki Resimler

Anahtar Kelimeler:

YORUM YAZ


Lütfen doldurunuz *

Henüz yorum yapılmamış.