ANKARA’DA BULUNAN HALK SAĞLIĞI ANABİKLİM DALLARININ GELENEKSEL TOPLANTISI YAPILDI
Anakara’da bulunan Halk Sağlığı Anabilim Dallarının geleneksel toplantısı bu sene 24 Nisan 2014 tarihinde Ankara Tıp Fakültesi Halk Sağlığı AD’da yapıldı. Toplantıya ilişkin bilgi notu aşağıda görülmektedir.
ANKARA TOPLANTISINA İLİŞKİN BİLGİLENDİRME NOTU
Ankara’daki Halk Sağlığı Anabilim Dallarının geleneksel toplantısı 24 Nisan 2014 Tarihinde Ankara Tıp Fakültesi Halk Sağlığı Anabilim Dalı’nın ev sahipliğinde yapıldığını duyurmuştuk
Toplantıda birlikte olma kaynaşmanın yanı sıra Ankara’daki Halk Sağlığı Anabilim Dalları ile Ankara Valiliği (İl Halk Sağlığı Kurumu) arasında imzalanan Sağlık Eğitim Araştırma Bölgesi Protokolü (SEAP) ışığında mezuniyet öncesi ve sonrası eğitim programı ve saha uygulamaları konusunda görüş alışverişinde de bulunuldu.
Toplantıya Ankara, Hacettepe, Gazi, Başkent Üniversiteleri ve Gülhane Askeri Tıp Akademisi Halk Sağlığı Anabilim Dalları başkanları ve öğretim elemanları yanında Sağlık Bakanlığı Türkiye Halk Sağlığı Kurumu başkanı Sayın Prof. Dr. Seçil ÖZKAN, İl Halk Sağlığı Kurumu Başkanı Sayın Prof. Dr. Mustafa Öztürk ile birlikte her iki düzeyden çeşitli yöneticiler de katıldılar.
Bu haliyle toplantı adeta Ankara Halk Sağlığı Genel Kurulu ya da Protokolün (SEAP) 9. Maddesinde tanımlanan İl Koordinasyon Kurulu niteliğinde idi. Bu nedenle de gerçekleşen görüş alışverişi son derece önemlidir.
Toplantıda program gereği sırası ile;
Prof.Dr Recep AKDUR
Prof Dr. Seçil ÖZKAN
Prof.Dr. Mustafa ÖZTÜRK
Prof.Dr Ayşe AKIN
Prof.Dr Mahir GÜLEÇ
Prof.Dr Hakan ALTINTAŞ birer konuşma yaptıktan sonra salondan bulunan öğretim elemanları da katkılar yapmış ya da sorular sormuştur. Bu konuşmalar sonunda saptanan noktalar şöyle özetlenebilir:
1) Sağlık Bakanlığı Türkiye Halk Sağlığı Kurumu başkanı Sayın Prof. Dr. Seçil ÖZKAN ve İl Halk Sağlığı Kurumu Başkanı Sayın Prof. Dr. Mustafa ÖZTÜRK konuşmalarında Halk sağlığı anabilim dalları ile her tülü işbirliğine v onlara yardımcı olmaya hazır olduklarını bildirdiler;
2) Protokolün içeriğinin, mezuniyet öncesi ve mezuniyet sonrası eğitimi kapsadığı;
3) Mezuniyet öncesi eğitimin, öncelikli olarak fakültelerde belirli ilkelere göre belirlenmesi nedeniyle ağırlık ve önceliğin, mezuniyet sonrası eğitime verilmesi; ilgili yönetmelikte, TSM hekiminin tercihen Halk Sağlığı uzmanı olma durumunun, Halk Sağlığı uzmanı olacak şekilde netleştirilmesi;
4) Araştırma görevlilerinin, TSM’de vilayetçe resmen görevli olarak bilfiil çalışması;
5) Araştırma görevlilerinin İl Halk Sağlığı Müdürlüğü’nde de rotasyon yapması;
6) Uzmanlık Tez Çalışmalarının TSM bölgelerinde ve alan çalışması olarak yapılması;
7) Asistanların 12 ay olan klinik rotasyonlarının, Tıpta Uzmanlık Kurulu tarafından 6 ay TSM’lerde, 6 ay kliniklerde olacak şekilde yeniden düzenlenmesi;
8) TSM’lerin fizik koşullarının rotasyonlara uygun hale getirilmesi;
9) ASM’lerin kişiye yönelik koruyucu sağlık hizmetlerini vermesi nedeniyle en az TSM’ler kadar önemli olduğu ve bu nedenle mezuniyet öncesi eğitimde önemli bir yer tuttuğu; İntörnlerin eğitiminde de ASM’lerin de yer alması ve verilen hizmetlere bizzat katılması;
10) İntörnlerin hem ASM ve TSM’lerdeki uygulamalarının içeriğinin belirlenmesi;
11) ASM ve TSM’lerde verilecek eğitimlerin nasıl verileceği konusunda HASUDER’in de rol alması;
12) Eğitim, araştırma etkinlikleri belirlenirken, Örneğin Ankara Tıp Eğitim Araştıram Toplum Sağlığı Merkezi Bölgesi’nde 3 TSM, 60 civarında ASM 179 dolayında aile hekimi ve 2 milyon kişiye hizmet sunulduğu göz önünde bulundurularak bunun büyük bir potansiyel olduğu bu potansiyelden eğitim ve uygulamalarda yeterince yararlanılabilmesi için TSM’lerle iyi bir koordinasyon sağlanması gerektiği;
13) İntörnlerin ASM eğitim ve uygulamalarında Aile Hekimliği Anabilim Dalları akla gelir ise de, hizmetin bütünlüğü kapsamında ASM ve TSM’lerin birbirinden ayrılamayacağı bu nedenle de her iki birimde yürütülecek mezuniyet öncesi ve sonrası eğitimlerin Halk Sağlığı Anabilim Dallarının ilgi alanında olması gerektiği;
14) İntörnlerin ASM uygulamalarının Halk Sağlığı Anabilim Dalı tarafından düzenlenmesi gerektiği;
15) Protokol çerçevesinde yapılacak etkinliklerin, TSM hekiminin önerileri de dikkate alınarak belirlenmesi;
16) SEAP 5. Maddesinde üniversitelerden bölgelerde görevlendirilecek Eğitim Araştırma Sorumlusunun 2547 Sayılı Yasanın 38. Maddesine göre yapılmasının belirtildiği ancak bunun şart olmadığı üniversiteler ile illerin bu görevlendirmeye daha esnek biçim bulabileceği, belirlenen görevlilerin bir süre için ve dönüşümlü olarak görev yapması gerektiği;
17) İlgili çalışmaların Sağlık Bakanlığı ile entegre biçimde yürütülmesi gerektiği.
Saygılarımla
Prof.Dr. Recep Akdur