On-line ISSN:2147-155X

Türkiye Halk Sağlığı Dergisi Editörler Çalıştayı

2 Şubat 2015, Pazartesi, 2:13 | Kapak haberi, Türkiye Halk Sağlığı Dergisi | 1.761 kez okundu | 0 yorum
Türkiye Halk Sağlığı Dergisi Editörler Çalıştayı Mersin’de yapıldı.   TÜRKİYE HALK SAĞLIĞI DERGİSİ EDİTÖRLER TOPLANTISI MERSİN-10 Ocak 2015   TOPLANTI GÜNDEMİ 09:00-09:15 Günaydın, toplantının amacı ve program: S.Sakarya 9.15-10.00 2014 yılının değerlendirilmesi ve mevcut durum: T.Şaşmaz 10.00-10.40 Indexlerle ilgili mevcut durum ve etik ilkelerle ilgili çalışma: E.Beyhun 10.40-10.50 Çay kahve arası 10:50-11:35 Derginin isminin yeniden […]

Türkiye Halk Sağlığı Dergisi Editörler Çalıştayı Mersin’de yapıldı.

 

TÜRKİYE HALK SAĞLIĞI DERGİSİ EDİTÖRLER TOPLANTISI

MERSİN-10 Ocak 2015

 

TOPLANTI GÜNDEMİ

09:00-09:15 Günaydın, toplantının amacı ve program: S.Sakarya
9.15-10.00 2014 yılının değerlendirilmesi ve mevcut durum: T.Şaşmaz
10.00-10.40 Indexlerle ilgili mevcut durum ve etik ilkelerle ilgili çalışma: E.Beyhun
10.40-10.50 Çay kahve arası
10:50-11:35 Derginin isminin yeniden değerlendirilmesi: Y.Demiral
11.35-12.00 Sayfa duzeni çalışmalarının değerlendirilmesi: S. Cevizci
12:00-13:30 Yemek Arası
13.30-14.00 Editörler kurulunun genişletilmesi: Y.Demiral
14.00-15.00 Değerlendirme sürecinin niteliğinin artırılması: eski sorunlar- yeni gündeme gelen sorun-öneriler: S.Sakarya
15.00-15.15 Çay kahve arası
15.15-16.15 Online editoryal süreç simulasyonu : T.Şaşmaz
16.15-16.30 2015 hedefleri: T.Şaşmaz
16.30-17.00 Genel değerlendirme-öneriler: S.Sakarya

 


Türkiye Halk Sağlığı Dergisi – 10 Ocak 2014 – Editörler Toplantısı Notları

Türkiye Halk Sağlığı Dergisi Editörleri 10 Ocak 2015 tarihinde Dernek Yayın Muduru Prof.Dr. C. Tayyar Şaşmaz’ın katılımıyla Mersin’de bir günlük Çalıştay yaptı. Çalıştaya katılanlar:

1. Prof.Dr. Sibel Sakarya

2. Prof.Dr. Yücel Demiral

3. Prof.Dr. Osman Günay

4. Prof.Dr. Resul Buğdaycı

5. Prof.Dr. Pınar Dündar

6. Doç.Dr. Sarp Üner

7. Doç.Dr. Ercument Beyhun

8. Yrd.Doç.Dr. Sibel Cevizci

Dergi Yayın Politikası

  1. Etik prensipler belgesi üzerinde çalışıldı-Basvurulacak indexler
  2. Makale üzerinde ne hakemler, ne editör ne de baş editör hiçbir değişiklik yapamaz” ifadesi çıksın
  3. COPE üyeliğinin yönetim kuruluna sorulması
  4. Dergi isminin değişmemesi yönünde görüş oluştu
  5. Bölgesel Uluslararası Public Health Dergileri Birliği gibi bir çalıştay yapılabilir mi?
  6. DOI numarası konusunun araştırılması ve başvurunun yapılarak hayata geçirilmesi
  7. Makale kabulü sonrası ücret alınması tartışıldı ancak bir karar verilmedi
  8. Kongrelere başvuru ücretinden belirli bir miktarın dergiye aktarılması – HASUDER etkinlik yönergesi – katılım ücretinin %2’si gibi
  9. Kongre özetlerinin supplement olarak çıkması
  10. Dergi için facebook ve twitter hesabı açılması kararlaştırıldı
  11. Türkiye Halk Sağlığı Kurumunun web sitesinde dergiye link verilmesinin görüşülmesi
  12. Yeni uluslararası indekslere başvurular yapılması kararlaştırıldı
  13. Her yılın sonunda gerçekleşen dergi yayın istatistiklerini, bir sonraki yılın ilk sayısında rapor olarak yayınlayalım.
  14. Endnote kullanımı zorunlu olsun önerisi. Bu konuda HASUDER Ekonferans yapılabilir.
  15. Kendi dergimize atıf yapılması konusunda çalışma yapılması
  16. Sadece online çıkalım konusu değerlendirilsin – masraflar azaltılsın
  17. Ray 85 yaşında – İngilizce editing için seçenek oluşturmalıyız
  18. 2016 yılında yılda dört sayıya çıkalım
  19. DOI verip early online olarak kabul edilen makaleleri internet sitemizde yayınlayalım
  20. Hakemler ve yazarlar için HASUDER okulda kurs verelim
  21. Dergiye başvuran yabancı yazı sayısını artırmaya yönelik çalışmalar yapılması..
  22. Dergi editörler kurulunun bölgeler düşünülerek uluslararası katılım sağlanması
  23. 23.    Derginin iş yükünün artması nedeniyle, Yayın Kuruluna 2’si uluslar arası 4 bölüm editörü, 2 sayfa düzeni editörü, 1 Teknik editör ve 1 Dergi Teknik Yöneticisi alınması, var olan bir kişinin görev tanımının değiştirilmesi kararlaştırıldı.

 

Yazı Başvuru Süreci

  1. Original research – Araştırma makalesi şeklinde olsun
  2.  Cover letter’da tüm yazarların imzaları alınmalı – sadece corresponding author yeterli değil
  3. Tüm yazarların e-mailleri sorumlu yazar tarafından sunulmalı. Bu açıdan copy-right formu gözden geçirildi
  4. Kongrede bildiri olarak sunulmuşsa, “Bu çalışma,….kongrede sunulmuştur ifadesi olmalı.
  5. Yazarların katkısı açık ve net biçimde belirtilmeli
  6.  Yazarlara bilgi kısmından “Tablo ve Şekil yeri” ifadesi kaldırılsın. Her tablo ve şekil ayrı bir sayfada yer alsın ve dergiye böyle başvurulsun. Yazarlardan proof sırasında tablolar için onay alınsın
  7. Yazı içindeki ondalıkların ayrılmasında nokta veya virgül kullanımında kesin bir karara varılıp (gerekirse dilbilimcilerle görüşerek) , tüm yazılarda aynı şeklide istenmesi
  8. Yazı başvurusunda anahtar kelimeler girilmeden sistem ilerlemeye müsaade etmesin
  9. Anahtar sözcükleri MESH’ten olsun – bu editörler tarafından kontrol edilsin
  10. Kabul ve red kararının bütün yazarlara ve hakemlere bildirilmesi

Editöryal ve Hekemlik Süreci

  1. Araştırma makalelerinde kabul + yayınlanma ortanca süresi süresi yaklaşık 14 ay – nasıl kısaltabiliriz?
  2. Hakem reddi çok az – hakem niteliğini nasıl artırabiliriz?
  3. Hakemlerin katkısı azaldı – yazıyı iyileştirmek amaçlı bakalım – Amaç yayınlatmak olmalı ama düzeltmiyorsa reddedilmeli. Bu konuda HASUDER E-okul Konferansı yapılabilir.
  4.  Düzeltmeleri takip edebilmek için pdf dosya üzerinde satır numaraları olabilir mi? – teknik olarak yapabilir miyiz
  5. İntihal inceleme programı kullanılmalı
  6.  Editöryal board çalışma yönergesi hazırlanması önerisi getirildi
  7.   Makale sonuç kararlarının hakemlere bildirilmesi

Sayfa Düzeni – Yayın Süreci

  1. 1.       Yazı kabul edildiği zaman sayfa düzeni çalışması başlasın.
  2. Yazı içinde ondalıklı sayıların gösterilmesinde standardın sağlanması. Bu konuda bir dil bilimciden gorus istenmesi
  3. 3.       Çeviri – profesyonel dergi yönetimi konularında mali durumun belirlenmesi için araştırma yapılması kararlaştırıldı
  4. 4.       Gelen yazı ve red ve kabul edilen yazılarda tüm yazarlara bilgilendirici e-mail gönderilmeli
  5. 5.       Yayınlanan yazıların giriş sayfasını daha görsel hale getirelim.
  6. 6.       Tablolar akademik formatta olsun
  7. 7.       Yayımlanan her makalenin altına nasıl atıf yapılacağı için bilgi konulması
  8. 8.       Yapılacak yeni değişiklikler sonrası teknik editör “check-list”i yenilensin
  9. Dergi sayfa düzeninin görsel olarak geliştirilmesi.. Özellikle ilk sayfalarda bazı değişiklikler olabilir (örn. Başlık-özet) kısımlarının daha çarpıcı yazılması

 

 


Galerideki Resimler

YORUM YAZ


Lütfen doldurunuz *

Henüz yorum yapılmamış.